4 Mayıs 2015 Pazartesi

sahneye ilk çıkışım..,

kadıköyün girişini herkesin iyi bildiği, ancak her zaman önünden geçtiği halde
hiç girmediği sokağının sonunda, daha doğrusu dibindeki dönemeçte,
o dönemece parelel olarak yapılmış muhteşem bir bina vardır..
pek kimselerin bilmediği..







fotoğraflar- .mb

Kadıköy Kaymakamlığı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği diye bir tabela vardır kapısında..
harika bir mimariye sahiptir ..
ve o tarihler için sıra dışı sayılabilecek bir mimari..
metruk bir vaziyette kaderine terk edilmiş gibi, öyle duruyor orada..
dernek, yeni binasına taşınmış.
bir köşke..!

evet.. bu binayı ben hep ayrı bir bina olarak görüyordum aşağıdan.. 
bayağı bir aşağıdan. 
kot farkından dolayı binanın birinci katını bile on metre kadar aşağıdan görüyorsunuz. 
Kadıköy Halk Egitim Merkezi binasının arka yüzünde yarım daire olarak planlanmış. Rüknettin Güney'in tasarımı, ulusal bir yarışma sonucunda belirlenmiş ve uygulanmış.. 
yıl 1935..! 

 
binanın ilk yapıldığı yıllardan bir fotoğrafı


arka tarafta yarım daire olarak tasarlanmış kısım ile birlikte binanın maketi

zamanı için gerçekten harika bir plan ve mükemmel bir estetik.. zamanın kısıtlı şartları da düşünüldüğünde büyük bir hizmet.. Spor salonundan, zanaat eğitim atölyelerine, büyük bir konferans salonundan, fuayelere her şey mimari anlamda kesinlikle ilham verici olarak tasarlanmış. ilkokulda bir müsamerede o loş ve tozlu fuayede heyecan içinde beklediğimi ve o sahneye çıkmış olduğumu hatırlıyorum. ne yaptığımı ise hatırlamıyorum.. m.b.ce

Hiç yorum yok: