2 Temmuz 2015 Perşembe

bir beton çirkinliğini sanata dönüştürmek..,



geçen gün kabataş sahilinde, güzel sanatlara yakın bir konumda kıyıya atılmış koca bir beton bloğun önünde bir elinde çekiç, diğer elinde bir taslak resim, bir ileri bir geri giderek koca beton bloğu çekiçleyen bir adam gördüm..
kimsenin dikkatini çekmeden işini yapıyordu..
yanaşıp baktığımda bloğun tam köşesine bir rölyef çalıştığını gördüm..
çok fazla rahatsız etmeden bir fotoğraf çektim..
haftaya bir gün tekrar gidip bitmiş halini çekeceğim..
galiba bir goril kafası olacak..
ve sanırım kendisi güzel sanatlarda hoca..
fotoğraf çektiğimi görünce "arka taraftaki kartal başını çekin, o bitti" dedi. beton bloğun arkasına geçtim,

çalıştığı yerin tam çapraz arkasındaki köşede bir kartal başı var.
boğazın sularına bakıyor...
hoca beton içindeki demirleri, "kafes" haline getirmiş..
kartal, beton bloğun içinden, hapsolduğu kafesin içinden uçarak,
gökyüzüne, boğazın üzerinden karadenize açılmak ister gibi
uzatmış kafasını ufka...
dünyayı böyle insanlar güzelleştiriyor..
belki belediye bir süre sonra o beton bloğu kaldırıp bir kenara atacak.
ama o, güneşin altında orada bir güzellik yaratmaya çalışıyor..
gıpta ettim..,



Hiç yorum yok: