7 Kasım 2015 Cumartesi

masai mara’nın neresindensin..,

Geçen yine National Geographic seyrediyorum..
Ben hiç ulusal kanal seyretmem..
hep belgesel..!
neyse, kanalda bir adam, 
ısrarla su samuruna ağaca çıkmayı öğretiyor… 
hayvan sonunda ağaca çıkmayı becerdi..
tırmandı.. 
yukarda leopar var.. !

ben;
haydi bakalım aq çocuğu kurtar bakalım
su samurunu şimdi oradan..” 
dedim içimden..
sonra müthiş bir keşif yaptım..
birden bire
bu; devamlı belgesel seyretmenin bana verdiği bir yetenek..
ben de bu yetenekle keşfettim ki;
bu NG adamının facebook’da klavye başında ahkam kesen
insandan hiç mi hiç farkı yok..
bir su samuruna ne kadar ıslak olursa olsun 
tutup da o samurun yüzüne karşı "
sen ıslaksın, artık ağaçta kuru bir hayat sürmelisin" 
denmez. 
Yakışık almaz.
ağaca tırmanamazsın hiç denmez..
hayvan gurur yapar, tırmanır..
çünkü tırmanabilen cinsleri var..
ama o, tırmanması henüz güncellenmemiş su samurugillerden..
bildiğin su samuru.. 
henüz 5’i, 6 S’i, gold’u, plus’ı filan yok..!
sen; 
“ben o kadar uğraştım, ona ağaca tırmanmasını öğrettim, 
bundan sonrası ona kalmış” 
diyemezsin,.
niye bırakmıyorsun olayları ve hayatı doğal akışına..
niye illâ ben National’ım diyorsun..
niye Geographic olmakta ısrar ediyorsun..
serengeti düzlüğü müsün sen, 
uzak akrabaları gümüş sırtlı goril misin, 
vahşi kongo musun, 
masai mara’nın neresindensin, 
içinden misin, 
nesin sen..?!
bak, klavye başında, sıcak evinde, başka insanların hayatına
müdahele ederken kahveni soğutuyorsun. 
sırf insanları kurtaracağım bu hayattan,
yanlış yapıyorlar yine derken rakılı kebaplı ocakbaşında 
hep künefeni soğutur, kayış gibi peynir yersin sen..
selfi yapıyorsun oradan biliyorum..
onlardan iyi mi biliyorsun nasıl olmaları, 
nasıl yaşamaları gerektiğini..
seçimlerinin ne olacağını, 
kime iyi, kime kötü davranmaları gerektiğini sen mi öğreteceksin..?!
insanların iyiliğinden başka bir şey düşünmeyen güzel ve naif insan evladı..
neden yapıyorsun bunu..?
yatıyor kalkıyor uzaklarda, çok uzaklardaki insanların 
dertlerine derman oluyorsun.
ama sokağının başındaki tek katlı evde yaşayan
ve muhtemelen bu akşam boğazından 
iki kaşık çorba geçmeyecek amcadan haberin yok..
su samurlarını rahat bırak..
onlar yerkürenin akıntıya karşı en iyi yüzücüleri..
sen kalk da bi tas çorba kaynat..,

Hiç yorum yok: