18 Şubat 2018 Pazar

Cennetlik Felice..!!


Cennetlik Felice..!!

Bazı insanlar vardır; onların yeri cennettir elbette.
Hiçbir şey yapmadıkları halde..!

Şimdi diyeceksiniz bu nereden çıktı. 
Felice’ciğime kafayı sıyırtacak Kafka sünepesinden elbette..!!

Olay şu efendim..
Franz Kafka 16 Mart’ta Felice’ye şunu yazıyor.

“Lafı dolandırmayayım, Felice, Paskalya’da, yani pazar ya da pazartesi,
herhangi bir saatte müsait misin, veya şayet müsaitsen, gelmemi uygun karşılar mısın?
Tekrar ediyorum, herhangi bir saat olabilir, o saati beklemekten başka şey yapmam Berlin’de”

Felice’ciğim ne yapar.? 
Hemen cevap yazar.
“Evet .!”

Ama mektup daha eline geçmeden Kafka ertesi gün, yani 17 Mart’ta şunları yazar;
“Gelebilecek miyim bilmiyorum.”

Sonra 18 mart’ta bir mektup daha;
“Aslen seyahat engelim halen mevcut ve korkarım mevcut olmaya devam edecek, ama engel olarak önemini yitirdi, yani tek ona kalırsa gelebilirim..!!” (ünlemler bana ait. sinirden ekliyorum.!)

Sonra 19 Mart’ta;
“Yolculuğuma engel çıkacak olursa sana en geç cumartesi telgraf çekerim..”

21 Mart’ta güvensizliği had safhaya varır ve iyice sağlamlaşır..!

“Felice.! Gelip gelemeyeceğim henüz kesin değil, ancak yarın öğlenden önce belli olacak. Değirmenci
toplantısının hala olma ihtimali var..” (Bu da uydurduğu bahane. Çek Değirmenciler Kooperatifinin toplantısına katılması gerekmektedir. Katılmazsa Berlin’e Felice’sinin yanına gidebilecektir..!)

Sonra yine ufak tefek kafkaesk kaygılar işte..!

“Karşına çıkmadan önce uyumam lazım. Bu hafta yine ne kadar az uyudum. 
Nevrastenimin ve ak saçlarımın çoğu, yetersiz uykudan kaynaklanıyor. 
Keşke yanına geldiğimde uykumu alabilmiş olsam. (Keşke gebermiş olsan da, hiç gelememiş olsan..Kusura bakma Felice dayanamadım..!)

22 Mart. Yani yola çıkmış olaması gereken gün. 
Felice’ye zarfın üzerine şunları yazar. (sanırım içindeki mektup kayıp. Ama ne olduğunu tahmin ediyoruz artık)
“HALA BELİRSİZ. FRANZ”

Size üç kelime ile otobiyografinizi yazın deseler ne yazardınız..?
Yazabilir miydiniz üç kelime ile otobiyografinizi..?!

Franz Kafka yazmış.. Aslında iki kelime.
“HALÂ BELİRSİZ”

İlgili resim


Sonra olanlar ise akıl alır şeyler değil. 
Felice kadar sinirleri sağlam az kadın gelmiştir bu dünyaya..!





Hiç yorum yok: