30 Nisan 2013 Salı

1 Mayıs'ta alana çıkacaklara tavsiyeler..(özel konuk)..,



    twitter'da takip ettiğim müstesna insan ilhan archy ‏@anarchyinturkey 1 mayısta alanlara çıkacak olanlara tavsiye niteliğinde yayınladığı "nehir tweet'leri" derledim toparladım, sizler için bir rehber hazırladım..işte aşağıdaki notları izleyerek kazasız belasız bir 1 mayıs geçirmeniz dileği ile yayınlıyorum..

    "arkadaşlar dün bir söz vermiştim, malumunuz bir mayıs yaklaşıyor, deneyimi az olan arkadaşlar için faideli bilgiler burada..
    biraz time line işgali olacak umarım kusura bakmazsınız,bu konuda otorite değilim ama 10 yaşından beri eylemlere gire çıka biraz tecrübem var ..(validenin yanında mersinden adana'ya eğitim-sen mitingi için gitmiştik, coplar konuşmuştu hiç unutmam)
    ben geçen sene hep abilerimden bir efsane gibi duyduğum taksimde 1 mayıs kutlamalarına katılıp jübilemi yaptım sayılır..işte size fideli bilgiler;
    1) gideceğiniz alanda gözleriniz hep açık olsun: polis jopunun, biber gazının, tazyikli/boyalı suyun geldiğini ilk siz görün..yani tamam yoldaşlık iyi hoş güzel ama o tıklım tıkış eylem alanında millet çil yavrusu gibi dağılınca kural: "every man for himself" dir
    2)eğer gerilim yüksekse ve saldırı bekliyorsanız çeyrek limonu jelatinleyip cebinize atın..biber gazı artık mitinglerin değişmez aktörü, hepimizin malumu, allah devletimizden razı olsun polisimizin istihkakı bol..limon açıkçası biber gazı yedikten 5 dk içerisinde etkili oluyor sonrasında yine acıyı azaltıyor ama görüş yetiniz bir süre azalıyor
    salaklık yapıp limon tuzu ve su şişesi denemeyin, aldığım duyuma göre seyirlik oluyorsunuz, tekrar ediyorum LİMON TUZU DENEMEYİN
    bunu yazdım çünkü bir kaç tanıdıktan limon tuzu denendiğine dair duyumlar aldım, işe yaramadığını özellikle söylediler..(burada"visine veya acular LS almalarını tavsiye edin, anında keser acısını tavsiye edin" önerisi geliyor bir takipçiden...)
    3) siz ne kadar coşkulu olursanız olun bilin ki polis siz daha alana çıkmadan bir sürü tatbikat ve keşif yapmıştır ..ol sebepledir ki alana giriş çıkış noktalarını unutmayın, alanda ilerlerken bile bir kaç referans noktası olsun kafanızda..tamam sonuçta strateji oynamıyoruz ama karmaşa esnasında coşku filan kalmıyor, en önemli olay survival...ayrıca bu referans noktaları sayesinde tanıdıklarınızı daha rahat bulabilirsiniz, 1 mayıs olur da buluşma olmaz mı hiç?
    tüm sene boyunca karşılaşmayan kadim dostların re-union yeridir 1 mayıs alanları

    4) seyyar satıcılara dikkat, daha önce görmüş olsanız bile, kokoreç, simit, güzel görünsede arkadaşlarınızla seyyar yanında çok konuşmayın..yani genelde kalabalık alanlarda kim kime dum duma olur ama dikkatli olsanız ölür müsünüz? paranoyak olmayın dikkatli olun

    5) kortej kuralları önemlidir,ama olabildiğince esnetin,uzun boylu arkadaşlara bu uyarım kortej önündeki büyük pankart ihalesini almayın..zaten genelde kuraldır o büyük pankartı hep en gaz devrimciler alır, bunlar da ekseriyetle mini minnacık insanlardır, ilk 15-20 dk yorulurlar..
    yorulunca arkaya bakıp pankartı iteleyebilecekleri bir enayi aramaya başlarlar, uyarıyorum DO NOT MAKE EYE CONTACT, DO NOT MAKE EYE CONTACT!
    eğer söz konusu "vanguard" ı tanıyorsanız hele ki göz teması kurulunca kaçış yok demektir, o eşşek ölüsü gibi pankartın yarısı sana biner..(bu sol partiler arasındaki pankartlar arasındaki tek düzelik yarışı da yıllardır bitmedi agalar laf aramızda, her sene aynı tasarımlar)

    6) öyle sırt çantasına kitap, sandviç,sik çük koyup maskara olmayın...eylem alanlarında temel prensiplerden birisi "light feet"tir arkadaşlar
    var öyle bazısı kortej alana girmeden önce kenara çekilip okur gibi yapmaya çalışıp krizma kasar. NE OTURUON ORDA PİÇ? AKSİYON VAR BİRAZDAN!
    benim tahminim bu tipler kortejdeki kadınlara hava atmak için bu pozlara giriyorlar, işe yaradığını görmedim henüz..yani yarasaydı ben de denerdim ama hiç görmedim ://

    7) her eylemin maskarası sloganı kaçıran veya boşa slogan attıran adam olmayın, bırakın başkası atsın siz eşlik edin sadece..slogan bitince bir nakarat daha ilerlemek için en az 5-10 kişinin sesini duymayı bekleyin, öncesinden sazanlığın lüzumu yok..
    bu olay bir kaç kere benim de başıma geldi, ve hatta katıldığım eylemlerde şimdiye dek %100 hepsinde buna benzer şeyler gördüm
    evet bu olaylar mitingin değişmez bir rengi ama siz olmak zorunda değilsiniz

    10) bir yoldaşınızla hoşlaşıyorsunuz ve 1 mayısın o yoğun atmosferinden faydalanmak istiyorsunuz. SAÇMALAMAYIN. SALAKLIĞIN LÜZUMU YOK!!
    elbette istisnaları vardır ama ben hiç denememiş olmama rağmen deneyinlerin genelde babayı aldıklarına dair sağlam duyumlarım var
    1 mayıs alanı her şey olabilir ama kesinlikle romantizm yeri değil arkadaşlar, o alana bu hesapları yaparak gidiyorsanız gitmeyin
    miting sonrası bir kaç saat geçtikten sonra şansınız daha fazla yükselir, o zamana kadar hoşlandığınız kimseyi barda, cafede oyalayın

    (bir anda 7 den 10 a geçmişim la hiç uyarmıyorsunuz da, neyse o maddeyi 8 sayıyorum 9 dan devam)

    9) çatışma anı. arkadaşlar ortalık ısındıysa yapacağınız bir şey yok, öncelikle o gazı yiyeceksiniz, ne yapacağınızı söylemiştim zati..
    güvenli bir köşe bulup cebinizdeki jelatinli çeyrek limonu hemen gözünüze sıkın, zaman kaybetmeyin fazla..
    diyelim bir şekilde sağ salim kurtuldunuz kalkanlı polislerin kalkanına tekme atarak zaman kaybetmeyin
    polis kalkanına tekme atmak= dünyanın en haybe eylemi, bir saksı alıp kalkan üzerinden aşırın bari işe yarasın..ben de yaptım ordan biliyorum, ankarada eğitim-sen in kapatılma davası için gittiğimde en önde tekme atıyordum polis kalkanlarına..
    ama sırtını duvara veren polislere hiç bi sik olmadı ama ben arkadaki yoldaşlardan ne kadar tekme su tükürük varsa hepsini aldım

    10) alana kortejin merkezindense kanatlara yakın bir yerde giriş yapın, hareket serbestisi önemlidir
    şöyle bir baktımda genel olarak bahsedeceğim konular bu kadar gibi, bir kaç nokta unutmuş olabilirim ama bunlara dikkat..

    (yazı dizisini bitirdim polisten "kontör göndermeyin" temalı mesaj geldi amk asfgdfhafgjghjgf)


bu 45 tweet'i yazan ve bana blogda yayınlama izni veren ilhan archy'ye teşekkürlerimle..m.b.özel haber

Hiç yorum yok: