14 Ekim 2014 Salı

festival kıyafetleri yönetmeliği gözden geçirilsin..,

bugün filmekimi kapsamında bilet aldığım filmlerden birine gittim.. evden, o fuları mı taksam, bunu mu taksam derken geç çıktım ve sinemaya da geç kaldım.. fular film festivallerinde önemli mevzuu tabii.. hayır kapıdaki kontrollerden dolayı takmıyorum.. bilen bilir ben zaten her zaman takarım fular.. ama işte o "bayım fularınız lütfen, hanfendi fularınızı göremedim" diyen devlet görevlilerinin işgüzarlığı bazen sıkıcı oluyor… neyse ki erkeklerde, kadınlarda olduğu gibi şapka takma zorunluluğu yok..!!
neyse hızla girdim rexx sinemasının fuayesine (buna da bi haller oldu çocukluğumun reks sineması işte, kime şekil yapıyo anlamıyorum..?!) herkes orada..! şimdi tekrar fular mevzuuna döneceğim ama; erkeklerin taktıkları fularlar iki kere çevirsen boğazını sıkıyor (benimki öyle) ama kadınların boğazlarına taktıkları fular değil bildiğin şal.. büyüklükleri de yaklaşık çift kişilik nevresim büyüklüğünde.. boyunlarına göre 9 ila 11 kez dolayabiliyorlar.. bir de kafada şapka allah menopozlulara ferahlık versin..(amin, çoktu menopozlu yaşlarda olan, filmden midir nedir) şallarda şal desen biraz kendini puantiyeye bırakmış ki bu; iyi bir gelişme.. neyse filmin başlamasına beş dakika var hepimiz bekliyoruz.. hepimiz inatla kapalı ortamda ray-ban'larımızı çıkarmadan bekliyoruz...! biri çıkarsa rahatlayacak hepimiz çıkaracağız ama kimse çıkarmıyor.. (ben de çıkarmıyorum) hepimiz fuayede 3 boyutlu film izliyor gibi duruyoruz.. gerçekten bu kılık kıyafet yönetmeliği bir türlü oturmadı ve ben daha 15 gün önce haliç kongre merkezindeki modern sanatlar sergisinde aynı kıyafetle gördüğüm insanları buradan kınıyorum.. defalarca yazıldı çizildi.. sergi kıyafetleri ayrıdır, film kıyafetleri ayrıdır, konser kıyafetleri ayrıdır diye…!! hatta bunların alt başlıkları da vardır.. örneğin "sergi işte" diye mustafa kemal kültür merkezine geldiğin kyafetle, (hele hele aynı şapkayla) Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Saray'ndaki Contemporary Istanbul'a gelemezsin efendi..! bakıyorum aynı şapka, aynı fular, aynı insanlar.. neyse flim de boktandı.., m.b.ce

Hiç yorum yok: