2 Ekim 2012 Salı

durduk yerde nasıl para kazanılır..?


ticaret erbabının nasıl kazandığını ben yeni yeni anlıyorum. henüz bir yıldır- gerçek- ticaret yapıyorum da...efendim olay şöyle gerçekleşiyor..gündemden gidiyorum..elektrik ve doğal gaza yüzde on zam geldi ya...ben de fiyatlarıma hemen yüzde on zam yapıyorum.."aa..! evladım herşey pahalanmış" diyen teyzeye "ee.! teyze görmüyor musun her şeye zam geldi" diyorum..o da "sen de haklısın evladım" diyor ve işin bu kısmı tamam..şimdi gelelim hesaba..
benim aylık 100 bin lira cirom var..bunun 80 bin lirası masraf, 20 bin lirası kar..masrafların içinde elektrik ve doğal gazın payı ise 3 bin TL...şimdi buna yüzde on zam geldi..önümüzdeki ay faturam 3.300 TL civarında olacak demektir....ben de ürünlerime hadi diyelim ki; yüzde on değil, yüzde beş zam yaptım..cirom bu ay 105 bin TL.olacak..elektrik ve doğal gaz dışında masraflarım pek değişmediğinden gelirim 5 bin TL artmışken, giderim 300 TL artımış olacak ki; bu da karımın durduk yerde hiç uğraşmadan 4.700 TL artması demek. ürünlerime yüzde on zam yaparsam bu kar 9.000 TL'nin üzerinde olacaktı..yaa işte böyle..(doğal gaza, elektriğe zam gelince tüm masraflarına da gelir demeyin, gelmez..en büyük iki gider kiram ve maaşlar artmayacak)m.b.