18 Kasım 2014 Salı

layk..,

ya, size bir olay anlatacağım..
düşündükçe gülsem mi, üzülsem mi hala bilemiyorum..
ama olay anında çok utandığımı (bana ne oluyorsa) ve oradan hemen uzaklaştığımı hatırlıyorum..
dün contemporary'de yaşadığım bir olay..
fuarın nadir beğendiğim sanatçılarından birinin eserlerini seyre dalmışım..
yanıma bir çift geldi.. genç sayılırlar..
sanatçının iki tablosu var ve ikisi de satılmış..
galeri de satıldığına dair koyduğu kırmızı yuvarlak etiketi -bir hosluk yaratmak için- kalp şeklinde yapmış..
oğlan kıza "bak buna 'like' yapmışlar" dedi..
ben espiri yapıyor herhalde diye şöyle yan gözle baktım.. 



ciddiydi..
gayet...
sonra kız diğer eserin yanındaki iki kırmızı küçük kalbi göstererek "bu iki like almış, daha çok beğenilmiş" dedi.. (eserler bir kaç kopyalık röprodüksiyon olarak satılıyor)
ciddiydi..
gayet..
dediğim gibi utandım ve uzaklaştım..
ilk kez böyle bir şeye şahit oluyor, bilmiyor olabilirler, kınamam, alay konusu yapmam, ama olayı "facebook layk'ı" olarak görmek de utanç vericiydi doğrusu..,
not..olayda bahsi geçen eser bu değil ama n.b.ceylan'ın bu eseri 6 kopya olarak satılıyordu ve tanesi 74.000.-TL idi..

Hiç yorum yok: