26 Şubat 2017 Pazar

Ne Zamandı..?

Aşk kelimesinin kökeninin Farsça “ışk”dan 
geldiğini biliyor muydunuz..?
Işk “sarılma, bir olma” anlamına gelir. 
Farsça “aşaka” ise;
"sarmaşık" demek.

Otomatik alternatif metin yok.

"Sonra bir ağacın yanında duruyoruz
Bir sarmaşık durduruyor bizi
İnadı ve tutunma isteğiyle
Bir acıyı hatırlatıyor.
Bana dönerek “bak” diyorsun.
Onun büyümesine nasıl da engel!
Oysa ben başka kelimelerle görüyorum.
İnat mesala,
Arapçadan bize kadar uzanan
Aşk sonra.
Sana kelimelerden söz ediyorum.
Köklerin acıyı anlamasından.
Bana aşk gibi görünen
Sende boğulma.
Mutluluk yok o an
Aklın alanındasın hep
Ve dönmezsin.
Bense
Durmadan dalların kırılışını duyuyorum
Kulağımda çınlayan gövdenin yıkılışını.
Ama gidiyoruz işte
Suları geçerek
Vadileri kollayarak ileriye.
Bilmediğimiz karanlığa gidiyoruz.
Sonra bir ses durduruyor bizi
Ağaçlardan birinin
Yıkılma sesi.
Aynı anda dönüp damarlarına bakıyoruz
Tüm orman ayaktayken
Onun yıkılışına...
Biz geçerken köklerini bırakan,
Biz geçerken damarları kuruyan
O ağaçtan,
Aşk da çekip gitmiş.
(...)"

Bejan Matur - Son Dağ Kitabından “Ne Zamandı” adlı şiirden..,

Hiç yorum yok: