28 Şubat 2012 Salı

sidik cini..,


“…Çocuklarıma geceleri Gorgol ve Pisake`nin öykülerini anlatıyordum. Onlar da her defasında `Hayır baba! Lütfen bize Gorgol ve Pisake`nin öykülerini anlatma!` diyorlardı. Fakat ben anlatmaya devam ettim. Çünkü çok yaramazlık yapıyorlardı…”

Yetişkinler için korku kitapları yayınlayan Asmaca yayınevinden çıkan kitap bu kez çocuklara hitap ediyor. Hikâye şöyle: 

Gorgol ve Pisake iki sidik cini. Bunlar geceleri altını ıslatan çocuklara musallat olup onları tersine çeviriyorlar. Tersine çevrilen bu çocukları kimse anlamıyor. Konuşabildikleri tek canlılar ise Gorgol ve Pisake. Onlar da zaten sidik cini. Çocuğa isterse onu düzeltebileceklerini, ama yapmasını istedikleri bazı şeyler olduğunu söylüyorlar. Korkunç bir takım şeyler. Tüyler ürpertici şeyler…

Yazar Can Kara kitapla ilgili bir söyleşisinde şunları söylüyor;  “Bu hikâyeyi anlatmadan önce çocuklarım altlarını ıslatıyorlardı, ama artık ikisi de kestiler. Ben korkunun bir ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. Bizleri `iyi` yapan aslında korkularımızdır. Hastanede kaldığım iki yıl boyunca bu konu üzerinde düşünmeye fırsatım oldu. Bazen "heykelle" yan yana oturur öylece düşünürdük.

Maalesef çocuklarımın velayetini mahkeme kararıyla elimden aldılar. Onları görmem artık yasak. Bunların hepsi anaları olacak o kadın yüzünden. Ama ben çocuklarım için yazmaya devam ediyorum. Onları son gördüğümde `Karanlık gecelerde arkanızdan bir el size dokunacakmış gibi olur. İşte o benim!` demiştim. Böylece benden uzak kaldıklarında bile yakın hissedecekler kendilerini”
( ‘Littera-E’ edebiyat dergisinden alıntı.)