25 Aralık 2012 Salı

biriktirdiklerim - 2..,



  • hayat ciddidir ve; insanlar o'na asla uymamalıdır..

  • birinci sınıf bir başarısızlıkla, bir işin daha sonuna geldim..

  • otellerin son 40 yıllık evrim sürecine bakılırsa "bütün odalarımızda banyo-wc vardır" dan, "odalarda sıcak su vardır"a zaman içinde geçtikleri görülür..bu, müşteri açısından bir tercih sebebi idi ve oda fiyatları buna göre belirleniyordu. şimdi sıra "odalardaki banyo-wc'lerimizin kapıları, gürültüyü dışarı vermeyecek şekilde ses izolasyonu ile kaplanmıştır" aşamasında. bunu dünyada uygulayan otel henüz yok..olsa benim gönlümü alırdı..

  • hocam; kelime-i saadet getirsek, insan olur muyuz..,

  • küfür; insanın kendisine yakışanı dile getirmesidir..

  • kafama en son takılan soru şu..soyadı kanunu bugün çıksa aileme hangi soyadını alırdım.

  • affetmemek unutmamaktır..ancak affedersen unutabilirsin..

  • ne kadar safım..üst kat komşumun beni sürekli partiye davet etmesini, beni de aralarında görmek istemelerine bağlıyordum.. asıl sebebin gece yukarıda kopacak gürültüden şikayet etmemin önüne geçmek için bir taktik olduğunu anlamak için Fowles okumak gerekiyormuş..

  • bizden birinin kötü yabancı dili ile dalga geçeriz de (mesela fatih terimin ingilizcesi ya da italyancası) ama bir ingiliz ya da italyan türkiyede beş yıl kaldıktan sonra bile iki kelamı zor etse "ay ne tatlı..!"

  • Amantes amentes.. Latince aşık olmak deliliktir anlamına geliyor... aşık olmak ile deliliğin tek bir harfinin farklı olması ne kadar anlamlı.. 

  • insanın yaş alması neticesinde oluşan becerilerinden biri de -çeşitli boy ve ebatlarda kazıkları yedikten sonra- hayatına yeni soktuğu insanlar karşısında belli bir mesafede durup, çok yakın kalabilmesidir..,

  • 10-15 çinli veya koreli gördüm diye bunların hepsi bir birine benziyor derken oraya gidip bir milyon çinliyi bir arada görünce hiç biri birine benzemiyor dedim ya; bu da enteresan bir anımdır..,

  • mandalinanın kendisi değildir insanı mutlu eden..kabuğunu kömür sobasının üzerine koyup, ailenin kokusunu içine çekmene yardımcı olmasıdır mutluluk.ailenin kokusu şimdi kalorifer petekleri arasında tutsak..,

Hiç yorum yok: