4 Haziran 2013 Salı

günün sözü Kavafis'den..,

"Sık sık gozlemlerim: sozcuklere pek onem vermez insanlar. Acıklayayım. Sıradan bir insanın (sıradan sozcuguyle aptal demek istemiyorum, yalnızca ozellikleri olmayan birinin) bir kanısı vardır, bir kurum ya da basmakalıp bir dusunceye karsı cıkar; ama buyuk cogunlugun tersini dusundugunu bildigi icin susar; konusmanın gereksiz olduguna ve hicbir seyi degistiremeyecegine inanmIstır cunku. Oysa buyuk
bir yanılgı bu. Ben baska turlu davranIrIm. Diyelim ki olum cezasIna karsıyım. Ilk fırsatta soylerim bunu; soylediklerimin, egemen gucleri hemen yarın olum cezasını kaldırmaya itecegini sandıgımdan degil; bunun benim dusuncemin utkusuna katkıda bulunacagına inandığım icin. Kimsenin benimle aynı dusuncede olmaması pek onemli degildir. Sozlerim yitip gitmez nasıl olsa. Belki biri yineler onları dinleyecek ve hesaba katacak birilerinin kulaklarına ulasırlar. Belki bugun aynı dusuncede olmayanlardan biri, daha sonra, baska ve daha uygun kosullarda anımsar onları, belki aklı yatar ya da en azIıdan sarsılır. Eylem'i gerektiren baska toplumsal konular icin de bu boyle. Cekingen biri oldugumu biliyorum ben, eyleme gecmek elimde degil. Ama sozlerimin yararsız oldugunu sanmıyorum. Bir baskası eyleme gecer bir gun ama benim, bu cekingenin sozleri, onun eylemini kolaylastIrIr. Araziyi temizleyip duzler. "

"Heyecan olmadan -ki bunun icine ofkeyi de katıyorum- insanoglunun eyleme gecmesi olanaksızdır. Oysa heyecan icinde dogru durust bir eylem yapılamaz. Onu asmak gerekir, sonuc alabilmek icin. Ama o zaman bile -durgunluga geri donuldugunde- yaptıklarımız heyecanda dogan yapıtlardır. Fazla heyecanlanan iyi bir is cıkaramaz; hic heyecanlanmayan da oyle."

Konstantinos Kavafis

9.11.1902

yunan yannis smaragdis'in 1996 yılında şairin hayatını anlatan "kavafis" filminin olağanüstü müziklerini .buradan izleyebilirsiniz

Hiç yorum yok: