13 Mayıs 2015 Çarşamba

papaz arkasında namaza durmak..!



kıllıt köyü-mardin savur fotoğraf.m.b

kadim mezopotamyaya her gidişimde çok önemli hayat dersleri alarak döndüm hep.. 
bu çok kültürlü, çok etnisiteli, çok dinli bölgede dersinizi ya bir süryaniden, 
ya bir kürtten, 
ya bir ermeniden, 
ya bir türkten, 
ya bir rumdan,
ya bir yahudiden,
ya bir yezididen alabilirsiniz..
almasını bilirseniz mutlaka alırsınız..
bu geziden ben yine iki dersle döndüm..
bu kez ikisi de ermeniden..
ve ikisinde de ders mekanım kilise avlusuydu..
ikisinde de hocam süryani papazı..
önce birinci ders;
ilyas amcadan...


İlyas Dal fotoğraf m.b.

ilyas (Dal) amca Kıllıt köyünün muhtarı..
o bir süryani..
Savur'a on kilometre uzaklıktaki Kıllıt terkedilmiş bir Süryani köyü,
Kıllıt Süryanice “azalan ” demek..
işte bu kıllıt köyünün MS 303 yılında inşa edilmeye başlanan Mor Yuhanna Süryani Kadim Kilisesinin papazı İlyas amca aynı zamanda köyün muhtarı ve aynı zamanda da imamı..!!
evet,
o bir muhtar,
o bir süryani papazı
ve o bir imam..
nasıl olduğunu sorduğumuzda elindeki sigarasını ağzına götürüp yakarken anlatıyor


şu anda askere gitmiş olan köyün imamı yerine müslüman cemaate kilisede namaz kıldırdığını..
"insanlık" diyor..
"önemli olan insanlık, hepimiz önce insanız.."
sonrasını kurcalamıyoruz hiç,
niye kilisede kıldıklarını, nasıl olup da kabullendiklerini falan..
rüyayı bozmak istemiyoruz..
duyduklarımız bize yetiyor..
biz otobüsümüze binip ilyas amcaya el sallarken o dönmüş, sigarasını tüttürerek ağır adımlarla kilisesine doğru yürüyor..
ben de içimin en derininde bir yerde, önce bu ülkeden niçin umudumu kestiğimi, sonra da niçin kesmemem gerektiğini aynı anda hissederek bakıyorum ardından.., 

Hiç yorum yok: