4 Temmuz 2016 Pazartesi

gerçek adım ali suphisson..,




İzlanda'da soyadı yok.
Babanın adının sonuna -oğlu ya da -kızı ekleri getirilerek
kişinin ismi oluşturuluyor..

Babasının adı Fridrik olan Vidar'ın tam ismi, Vidar Fridriksson oluyor..
Kız kardeşinin ismi Helga ise Helga Fridriksdóttir oluyor..
Yani kızlar için ek "sdóttir", erkekler için "sson" oluyor.

yani benim adım Ali Suphisson olacaktı..
çünkü babamın adı Suphi.

Asıl güzel olan yanı ise evlilikler dolayısıyla soyadı değişimi olmuyor.


Kızın ismi hep aynı kalıyor..
Bununla ilgili şahane bir söylemleri var..;
"ben babamın kızıyım, kocamın babasının oğlu muyum?"

Yani benim ismim Ali Suphisson iken,
oğlumun ismi  Battal Alisson olacaktı..

Yine güzel hallerden biri de isteyenin anne adını kullanmasıdır..
Bazen çocuk, baba ile sosyal bağları bitirmek ister.
Çoğunlukla kadınlar bunu kendilerini sosyal ifade yolu olarak görürler,
bazıları ise tarz olarak seçerler.
Mesela İzlandalı futbolcu Heidar Helguson,
Helga'nın oğlu Heidar'dır..

not. yukarıda yazdıklarımın az da olsa bazı istisnaları var.
onlar için siz de araştırın..,

Hiç yorum yok: