10 Şubat 2013 Pazar

The Master.., -veya Scientology -


muazzam güçlü bir senaryo, philip seymour hoffman ve joaquin phoenix'in adeta yarıştıkları, birbirlerinden rol çaldıkları -ikisi de oscar'a aday- muhteşem oyunculuk ile bence yılın filmi...türkiyede iki üç sinemada, bir iki hafta oynaması büyük talihsizlik..en iyi yardımcı kadın oyuncu ile birlikte üç dalda oscar adayı film iyi bir sonuç alırsa şubat sonunda filmi tekrar sinemalarda görebiliriz diye düşünüyorum..
joaquin phoenix oynadığı, daha doğru bir deyimle yarattığı "freddie" karakteri ile oscar almazsa
yazıklar olsun..
The Master’ın yönetmeni Anderson her ne kadar “Scientology tarikatının kurucusu yazar Ron Hubbard’dan etkilenmedim, filmin o tarikatla ilgisi yok’’ dese de kaçınılmaz benzerlikler gözden kaçmıyor..film adeta Scientology tarikatının kuruluş tarihçesini anlatıyor..
akademi lafım sana;

Tahran’daki Amerikan Büyük Elçilik binasında rehin alınan 52 Amerikalı arasından kaçmayı başaran ve Kanada Büyükelçiliğine sığınan  6 Amerikan vatandaşını İrandan çıkarma operasyonunu konu alan "ARGO",  El Kaide lideri Bin Ladin’in Amerikan askerlerince öldürüldüğü operasyonun detaylarını anlatan "Zero Dark Thirty", Köleliği kaldıran ve ABD İç Savaşı’nı bitiren ABD Başkanı Abraham Lincoln’ün hayatından bir kesit sunan "Lincoln" (en iyi film dalında oscar adayı üç filmin bold yazılmış ortak yönlerini bulunuz) den birine bu ödülü verirseniz, ne diyeyim, sizden bekleneni yaptınız derim..
ama en iyi aktör ödülünü The Master'daki rolü ile joaquin phoenix'e verirseniz sizi affedebilirim..
diğer aktörlerin oynadığı tüm filmleri seyrettim..ödül kesinlikle "freddie" nin olmalı..

bu arada Lincoln"ü seyretmeye başladım ve 15.dakika dayandıktan sonra seyretmeyi bıraktım..amerikan tarihine ilgi duyanlar, uzun uzun dialoglara dayanabilenler beğenebilirler..

"Zero Dark Thirty" ise seyir zevki,  operasyonun gelişiminin adım adım işlenişi ile güzel bir seyirlik..notum 7.0

ARGO bence çok sıradan bir film..filmin son sahnesi heyacan ve aksiyon olsun diye çekilmiş belli ki, ancak resmen komik..benzerlerini türk filmlerinde görürdük eskiden..notum 6.0


Hiç yorum yok: