24 Mart 2015 Salı

japon mühendisin intiharı üzerine düşünceler..,



dünden beri japon mühendis ile ilgili yorumları okuyorum..
ve tabii yine hiç birine katılmıyorum..
tüm söylenenleri intihar için dama çıkmış insana "atla, hadi atlasana" diye tezahürat yapan türk insanına benzetiyorum..
"kan var mı, kan" diyen reha muhtara benzetiyorum..
arkadaşlar;
her ne hata yapmış olursa olsun, bir intiharı kutsamak insanlık onuru ile bağdaşmaz..
harakiri bir erdem falan değildir..

hele hele bizlerin yaptığı gibi başkasının intiharı üzerinden erdem nutukları atmak hiç ahlaklı bir tutum değildir..
harakiri sadece ve sadece kötü bir gelenektir..
hiçbir şey, ama hiçbir şey insan yaşamından daha değerli değildir..
bayrağı da, vatanı da, dini de buna dahildir..
asıl erdem ise hatasının sonuçlarına katlanmak, bunun tekrar etmemesi için elinden gelen tüm gayreti göstermektir..
asıl erdem hatasının sonuçları ile yüzleşebilmektir..
ve asıl erdem bu hatalar ile "yaşamda" vuruşmak cesaretini yitirmemektir.. m.b.ce

Hiç yorum yok: