18 Şubat 2013 Pazartesi

hayvore..,




istiklal caddesi, turnacıbaşı sokakta bulunan çin büfe'ye bir çok kez gitmeme rağmen hemen onun yanında bulunan Hayvore'ye bir kez dahi gitmişliğim yoktu..hatta ben orayı normal bir esnaf lokantası zannediyordum..meğer tam bir
karadeniz mutfağı orada öylece duruyormuş..
lazca buradayım anlamına gelen 'Hayvore'nin menüsünde epey fazla çeşit var. İlk göze çarpanlar; kuru fasulye, hamsi buğulama, hamsi kuşu, hamsi pilavı, çeşit çeşit pideler, kaygana (hamsi mücver), fasulye kavurması (tavani), güveçte nohut, pazı diblemesi, muhlama, kara lahana sarması ve çorbası, rize kavurması, mısır tatlısı, irmik helvası ve

niceleri. Ne seçerseniz seçin yanında da mutlaka mısır ekmeği. Tam anlamıyla bir Karadeniz esnaf lokantası ..ben ilk kez yediğim fasulye turşusu kavurmasına bittim..tam bir rakı mezesi..takılıp kalmışız rum meyhanesi mezelerine..hamsi buğulama lezzetliydi fakat hamsiler pek taze gibi gelmedi bana...kuru fasulye...anlatılamaz nefasetteydi..ben böyle kurufasulye hiç bir yerde yemedim.."fasuli" nin barbunya pilakisi kıvamındaki fasulyesinden sonra tam bir lezzet patlamasıydı..kuru fasulye adresim bundan böyle hayvore'dir..yine ilk kez yediğim giresun ezmesi müthiş bir tatlı..kadayıf-fındık ezmesi ile yapılan olağanüstü hafiflikteki tatlıya bayıldım..tabii kara lahana çorbası..tek başına bir yemek. kıvamı, et suyundaki hafiften duyulan kuyruk yağı tadı müthiş bir lezzet vermiş çorbaya..hesap da oldukça makul geldi..
mekanın tek kusuru havalandırmanın yeterli olmaması. içeri girdiğiniz anda başta lahana olmak üzere tüm kokuların atmosfere karıştığını duyumsuyorsunuz..o iş mutlaka halledilmeli..pideleri de enfesmiş..bir dahaki sefere..m.b.
adres..istiklal caddesi, turnacıbaşı sokak..no.4 Beyoğlu..



Hiç yorum yok: